פרויקט תבל



הביטוח הלאומי יזם והתניע, בשנת 2010, את אחד הפרויקטים המאתגרים ביותר במחשוב בישראל "פרויקט תבל" - פרויקט החידוש של מערך המידע של הביטוח הלאומי שמטרתו להסיר חסמים טכנולוגיים ותהליכיים, ולהבטיח את השגת היעדים הבאים:

  • מימוש תפישת "המבוטח במרכז"
  • שיפור השירות לציבור
  • שיפור יכולות ניהול ובקרה
  • שיפור התמיכה בתהליכי קבלת החלטות
  • שיפור תגובת הביטוח הלאומי לשינויי חקיקה והוראות הנהלה
  • תפעול רציף ויעיל – הבטחת רצף השירות ללקוחות הביטוח הלאומי, תוך שמירה על יחס עלות/תועלת גבוה בתפעול מערך המידע.
    הפרויקט כולל הקמה של תשתיות טכנולוגיות ויישומיות חדשות, שתשמשנה את דור העתיד של מערכות הביטוח הלאומי, ובמקביל כולל הפרויקט פיתוח של מערך ליבה חדש ומערכות מטה חדשות. מערך תבל מיועד לשרת את כלל עובדי הביטוח הלאומי ואת כלל לקוחותיו (כל אזרחי המדינה), מתוך דגש על שינוי עמוק בחוויית הלקוח הנזקק לשירותי הביטוח הלאומי.

תכנית הפרויקט משתרעת על עשור (2010 - 2020), תוך חלוקת המימוש לארבעה שלבים.
תכנית "תבל" מהווה נדבך מרכזי במימוש החזון של הביטוח הלאומי, החזון שבו תהליכי השירות הם תהליכים החוצים את הקצבאות, מערכי השירות הם מערכים יוזמים, המושתתים על נגישות השירותים ושקיפות הנתונים. הלקוח נמצא במרכז ומיצוי זכויותיו מהווה את הבסיס בפעילות מערכות הביטוח הלאומי.

השלב הראשון של הפרויקט נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, ובסיומו תחל ההפעלה המבצעית של ארבע מערכות ליבה, על בסיס תשתיות טכנולוגיות חדשות, ותוך הטמעה של תפישת שירות, המבוססת על תיקים אלקטרוניים ללא נייר.​