הנחיות למעסיקים הנאלצים להפסיק את פעילות החברה או להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום בעקבות הקורונה


תאריך פרסום: 15.03.2020
​מעסיקים הנאלצים לפטר עובדים או להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת) למשך 30 יום ומעלה, מתבקשים ליידע את העובדים שיוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה בתקופת החל"ת, בתנאי שהעובדים עומדים בכל תנאי הזכאות.

שימו לב, דמי האבטלה ישולמו לעובד החל מתחילת החל"ת. העובד יוכל להתחיל לקבל דמי אבטלה גם אם הוא לא ניצל את כל ימי החופש שלו.

להנחיות לקבלת דמי אבטלה לעובדים הנאלצים לצאת לחל"ת  לחצו כאן 

מסמכים שהמעסיק צריך למלא

המעסיק נדרש למלא עבור העובד לצורך קבלת דמי אבטלה:

אם מדובר בעובד בחל"ת המעסיק צריך לציין שהיציאה לחל"ת היא בעקבות משבר הקורונה.

כמו כן יש לציין את תאריך היציאה לחל"ת ואם התקופה לא ידועה - יש לרשום שתאריך סיום החל"ת אינו ידוע.

  • טופס 100 לכל העובדים – המעסיק נדרש לשדר טופס 100 עבור כל העובדים.
    טופס 100 היא ריכוז תלושי השכר הכולל הפרשי שכר ושכר נוסף. שידור טופס 100 ניתן לבצע מכל מערכת שכר.

שימו לב, מעסיקים שמפטרים או מוצאים לחל"ת 500 עובדים לפחות, מתבקשים לפנות אלינו בטופס מקוון באתר