גידול ריאלי בשיעור של % 7.5 בגביית הביטוח הלאומי במחצית הראשונה של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד


תאריך פרסום: 11.08.2010
לפי סיכומי הגבייה של מינהל המחקר והתכנון בביטוח הלאומי לששת החודשים הראשונים של השנה, ינואר-יוני 2010, הגבייה מהציבור של דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות הסתכמה    ב 21 מיליארד ₪, זהו גידול ריאלי של 7.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף לכך העביר משרד האוצר סכום של כ- 1.1 מיליארד ש"ח כשיפוי בגין הפחתת עלות העבודה במקום המעסיקים והעצמאיים.

הגבייה מציבור השכירים הסתכמה ב – 18.8 מיליארד ₪. זהו גידול ריאלי של  7.6%.

הגבייה מציבור העצמאים והלא שכירים הסתכמה ב-2.2 מיליארד ₪. זהו גידול ריאלי של 8.1%. גידול הנובע מתרומת שינויי החקיקה  והמעיד על ההתאוששות הכלכלית במשק, ועל עלייה מסוימת במוסר התשלומים.

גביית דמי הביטוח הלאומי מהעובדים השכירים והעצמאים, הסתכמה בששת החודשים הראשונים של השנה ב- 14 מיליארד ₪,  זהו גידול  ריאלי של 8.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

גביית דמי ביטוח בריאות הסתכמה בכ 7מיליארד ₪. זהו גידול ריאלי של 5.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה היום כי ניתן לייחס את השיפור בגבייה לשינויים בחקיקה שהתקבלו בחוק ההסדרים האחרון- הכפלת התקרה לתשלום דמי ביטוח לאומי והגדלת דמי ביטוח מופחתים למעסיקים בשיעור של 0.4%, והן לשיפור במצב הכלכלי בהשוואה לשנה החולפת 2009. כמו כן ציינה המנכ"לית את יעילות מנגנון הגבייה של הביטוח הלאומי ולפעולות יזומות שעורכים עובדי הגבייה בסניפים בין הגורמים לשיפור בגבייה.