מיזם משותף עם עמותת אנוש לפיתוח תכנית מעטפת יישובית להתערבות בקרב בני נוער המצויים במשבר נפשי


הקרן לילדים ונוער בסיכון בביטוח לאומי (להלן: "הקרן") מעוניינת לקחת חלק במיזם משותף של עמותת אנוש  לטובת פיתוח תכנית מעטפת יישובית, למתן  סיוע, טיפול ותמיכה לבני נוער בגילאי 12-18 המצויים במשבר נפשי, ולמשפחותיהם.
התוכנית עתידה לפעול במספר רשויות מקומיות ותכלול מעטפת של רצף מענים מותאמים ובכללם ליווי אישי, התערבות קצרת מועד, הנגשת שירותים בקהילה, מיצוי זכויות ועוד.
תפיסת העבודה היא, כי על מנת לסייע לנערים ולנערות להגיע לתפקוד מיטבי בקהילה יש לבנות עבור כל אחד מהם/ן תכנית אישית, הוליסטית המשלבת את משפחתם וסביבתם הקרובה, תוך התייחסות ומתן כלים להתמודדות עם התקופה המשברית.
המיזם המשותף יתמקד בבניית מודל עבודה המותאם לחוסר המענים הקיימים בתחום בריאות הנפש תוך התייחסות למכלול הצרכים הנוגעים לנער/ה ובני משפחתו, התייחסות קהילתית מקיפה ותפיסה של גיוס המשאבים הקיימים במרחב העירוני לטובת שיפור מצבו של הנער/ה ומשפחתו .

עם תחילת המהלך וגיוס מנהל/ת לטובת המיזם יפורסם קול קורא לרשויות מקומיות שירצו לקחת חלק בהפעלת המודל .
 
בשנה הראשונה יבחרו 5 רשויות, בשנה השנייה 10 רשויות נוספות ובשנה השלישית 15 רשויות נוספות, ובסך הכל  30 רשויות ב 3 שנים.

הקרן תקצה לטובת התוכנית במהלך השנים 2023-2025, סכום של עד 2 מיליון ש"ח לשנה (ובסה"כ 6 מיליון ש"ח )  או סכום של עד ל- 50% מתקציב הביצוע - הנמוך מבניהם, בכפוף לנהלי הקרן לעניין זה. הארגון מתחייב לפעול על פי חוק חובת המכרזים המחייב את הקרן.
 
הנהלת הקרן שומרת לעצמה את הזכות להגדיל את חלקה בתקציב התוכנית, במתכונת שצוינה לעיל, בהתאם להחלטותיה המקצועיות והנסיבות המשתנות.
 
בהתאם לדרישת הקרן, ולפחות אחת לחצי שנה, יועברו דוחות אודות פעילותו בעניין התוכנית, דיווח תכנון מול ביצוע תקציבי, מדדי הצלחה, רמת שביעות רצון ונתונים נוספים ככל שיתבקשו.

כל גורם המעוניין להציע פעילות דומה למפורטת מעלה מוזמן להציע הצעה ובתנאי שעומד בתנאים הבאים:

  • מלכ"ר בעל היקף פעילות תקציבית שנתית בממוצע ב- 5 השנים האחרונות של למעלה מ 100 מיליון ש"ח בכל שנה.
  • בעל אישור עדכני ותקף על ניהול ספרים, ניכוי מס במקור ורישום במס ערך מוסף, כנדרש לפי חוק עסקאות גופים ציבוריים.
  • ניסיון של 5 שנים לפחות בהפעלת מערך מרכזים למתן שירותי מניעה וטיפול בבני נוער וצעירים בגילאי 12-25 המתמודדים עם קשיים נפשיים בהיקף של לפחות 400 מטופלים בשנה בממוצע ב- 3 השנים האחרונות.
  • בעל ניסיון מוכח בהפעלת מיזמים ושותפויות עם משרדי ממשלה, קופות חולים ורשויות מקומיות.
  • בעל יכולת למתן מענה ארצי רחב עם מרכזים בפריסה ארצית בלפחות 40 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.
  • בעל ניסיון מוכח בהפעלת תוכניות מניעה והתמודדות עם מצבי משבר נפשיים לנוער בבתי ספר, לרבות הפעלת מערך הדרכות וסדנאות לצוותים חינוכיים.
  • בעל ניסיון מוכח בהפעלת צוות עובדים, מטפלים ומדריכים בהיקף של מעל ל- 1,000 עובדים ממגוון דיסציפלינות לרבות תואר שני בבריאות נפש קהילתית ו/או עובדים סוציאליים קליניים ו/או פסיכיאטרים ו/או פסיכולוגים קליניים ו/או מרפאים בעיסוק ו/או מטפלים משפחתיים מוסמכים.
  • בעל ניסיון בהפעלת מערך מתנדבים בהיקף של 500 מתנדבים לפחות בממוצע בשנה ב-3 השנים האחרונות.
את ההצעה יש להגיש על גבי הטופס המצורף עד ליום חמישי 4/5/2023 בשעה 12:00 למייל efratbh@nioi.gov.il
לשאלות והבהרות ניתן לפנות לאפרת בן חורין במייל המופיע לעיל או בנייד 050-6284901