הצהרת נגישות


הביטוח הלאומי רואה חשיבות רבה בהענקת שירות איכותי, מקצועי, שוויוני ונגיש לכל תושבי ישראל, ובכללם אנשים עם מוגבלויות.
הביטוח הלאומי נמצא בתהליך מתקדם של הנגשת הסניפים, נהלי העבודה והשירותים לאזרח, ובכלל זה שירות המוקד הטלפוני ואתר האינטרנט.
ההנגשה באה לידי ביטוי בהיבטים פיזיים (רמפות, מעליות, שירותים, שילוט, דלפקים) ובהיבטים של מתן השירות (הדרכה, הכוונה, מילוי טפסים, שירות פרונטלי).

הסדרי נגישות מבנים

סניפים ונקודות שירות

אנו מבצעים פעולות להנגשת המבנים של נקודות השירות. מידע על נגישות מבנה הסניפים ונקודות השירות

שירותי הנגשה לאנשים עם מוגבלויות בסניפים

פטור מעמידה בתור

מערכות התור מותאמות למתן פטור מתור למי שנושאים תעודה "פטור מתור".

מערכות שמע לאנשים עם מוגבלות בשמיעה

בסניפים קיימים לולאת השראה ומערכת FM בדלפקי קבלת הקהל, בוועדות הרפואיות, במחלקות השיקום ובמחלקות הייעוץ לקשיש.

דלפק נגיש

אנשים המתקשים בעמידה יכולים לקבל שירות בישיבה בכל הסניפים.

לווי אדם עם לקות ראיה בתחנות השירות

אנשים עם לקות ראייה מקבלים ליווי מהכניסה לסניף עד להגעה לעמדת השירות

מערכת הכוונה קולית לאנשים עם מוגבלות בראייה

ברוב הסניפים קיימת מערכת step hear בכניסה לסניף. מידע על השימוש במערכת בסניף

סיוע במילוי טפסים

אנשים שזקוקים לסיוע במילוי טפסים, יכולים להגיע לסניף בשעות בהן מתקיימת קבלת הקהל.

דרכי פנייה לבקשות והצעות שיפור בנושא נגישות

אם במהלך הגלישה באתר נתקלת בבעיה בנושא נגישות, נשמח לקבל ממך הערות באמצעות האתר בטופס פנייה בנושאי נגישות

פניות בנושא נגישות בביטוח הלאומי

ממונה נגישות

שאלות או הצעות בנושא הנגישות בביטוח הלאומי בלבד תוכלו להפנות לגברת ענת עובדיה מנהלת חטיבה-ממונה ארצית נגישות השירות בדואר אלקטרוני: anatov@nioi.gov.il   וכן באמצעות האתר

לתשומת לבכם, פניות אשר יישלחו ואינן עוסקות בנושא הנגישות - לא ייענו.

נאמן/ת נגישות בסניף

בכל סניף מונה "נאמן/ת נגישות", האחראי לנושאי הנגישות בסניף.
לצפייה בפרטי נאמן/ת הנגישות בסניף יש להיכנס לכרטיס הביקור של הסניף המבוקש וללחוץ על כרטיסיית פרטי נגישות.

שירות לקוחות נגיש

הדרכות עובדים לשירות נגיש

עובדי הסניפים עוברים הדרכות לשינוי עמדות בנוגע לנגישות והתייחסות לאנשים עם מוגבלויות בכל התחומים לרבות, הדרכות חווייתיות כנדרש על פי החוק. ההדרכות מועברות על ידי גברת ענת עובדיה, מנהלת חטיבה וממונה ארצית נגישות השרות ובשיתוף נגישות ישראל.

כמו כן,  נאמני נגישות השירות בסניפים עוברים הכשרות ורענון  באופן שוטף  ע"י ממונת הנגישות  ומתבצע מעקב אחר הטמעת הנחיות השירות המונגש לסניפים.

הנגשת המענה הטלפוני

המענה הקולי הונגש כך שהשפה ברורה ואין מוזיקת רקע.

שירות טלפוני עם מתורגמן לשפת הסימנים

הביטוח הלאומי, בשיתוף עם המכון לקידום החירש מאפשרים לאנשים עם מוגבלות בשמיעה, קבלת שירות מהמוקד הטלפוני באמצעות מתורגמן לשפת הסימנים.
השירות ניתן בשעות הפעילות של המוקד הטלפוני בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 ל-17:00.

השירות הינו חינם ואין צורך בהרשמה מוקדמת. לניהול השיחה נדרש מיקרופון ומצלמה במחשב הנייח.
כניסה לשירות תרגום מרחוק באמצעות מחשב או באמצעות טלפונים ניידים
כניסה לשירות תרגום מרחוק באמצעות מחשב נייח

בשלב זה, השירות לא ניתן בטלפונים חכמים.

חלופה למענה טלפוני

ניתן לפנות אלינו באמצעות האתר.

אנשים עם ירידה בשמיעה, המתקשים לשוחח בטלפון, יכולים לפנות אלינו ב"טופס בירורים לאנשים עם חירשות וכבדי שמיעה ". לשם כך נדרש קוד סודי למוקד הטלפוני. להזמנת קוד סודי. המענה בתוך 24 שעות.

תרגום לשפת הסימנים בוועדה רפואית

אנשים הזקוקים לתרגום לשפת הסימנים בוועדה הרפואית, יגיעו לוועדה עם מתרגם שהם בחרו.
בסיום עבודת הוועדה, עליכם להגיש לביטוח הלאומי אישור על שעות התרגום של המתרגם בוועדה, והביטוח הלאומי יעביר לו את התשלום.
חשוב להבהיר: שעות התרגום בוועדה הרפואית משולמות לאדם עם מוגבלות בשמיעה על ידי הביטוח הלאומי נוסף על השעות לתרגום, המגיעות לו ממשרד הרווחה.

נגישות אתר האינטרנט

אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.

התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.


יש לציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, ייתכן ויתגלו חלקים באתר שטרם נגישים. 

אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות.

  • תקינה - האתר נתמך ע"י הדפדפנים נפוצים, בגרסתם העדכנית ביותר ולשימוש בטלפון הסלולרי.
  • מבנה - מבנה האתר מושתת על ניווט נוח וברור ותפריטים הבנויים באמצעות רשימות המאפשרים התמצאות קלה, פשוטה ומהירה.
  • תוכן - המשרד פועל לכתיבת התכנים בצורה פשוטה, ברורה ונהירה.
  • הגדלת התצוגה באתר - גולשים המתקשים בראייה ומעוניינים להגדיל את התצוגה באתר יכולים לעשות זאת ע"י לחיצה בו זמנית על המקשים Ctrl"" ו "+" (קונטרול ופלוס). כל לחיצה על צמד המקשים האלו תגדיל את התצוגה ב-10%. כדי להקטין את התצוגה יש ללחוץ בו זמנית על המקשים Ctrl"" ו "-" (קונטרול ומינוס).
  • הפעלת האתר באמצעות מקלדת - גולשים המתקשים בהפעלת עכבר יכולים לגלוש באתר באמצעות מקלדת. לחיצה חוזרת ונשנית על המקש Tab תעביר בין הקישורים השונים בעמוד. לחיצה על Enter תפעיל את הקישור המסומן ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
  • תמיכה בטכנולוגיות מסייעות- אתר זה הינו אתר נגיש המותאם לצפייה גם לאנשים עם מוגבלות ומאפשר תמיכה בתוכנת קריאת מסך. כדי לוודא את נגישות תוכן האתר נבדק בתוכנת קרא מסך NVDA. לקבלת תמיכה במוקד ניתן לחייג 5048*.
  • ייעוץ הנגשת אתר האינטרנט בוצע על ידי חברת A-2-Z שיווק ונגישות באינטרנט וחברת נגישות לכל.

פטורים מהנגשה

  • מערכת ייצוג לקוחות
  • מערכת קשרים עסקיים B2B
  • עמדות לשירות עצמי (קיוסקים) - בתהליך קבלת פטור