דלג לתוכן ראשי
מוקד טלפוני ארצי *6050 או 04-8812345
Logo

אודות - הצהרת נגישות

הביטוח הלאומי רואה חשיבות רבה בהענקת שירות איכותי, מקצועי, שוויוני ונגיש לכל תושבי ישראל, ובכללם אנשים עם מוגבלויות.
הביטוח הלאומי נמצא בתהליך מתקדם של הנגשת הסניפים, נהלי העבודה והשירותים לאזרח, ובכלל זה שירות המוקד הטלפוני ואתר האינטרנט.
ההנגשה באה לידי ביטוי בהיבטים פיזיים (רמפות, מעליות, שירותים, שילוט, דלפקים) ובהיבטים של מתן השירות (הדרכה, הכוונה, מילוי טפסים, שירות פרונטלי).

נגישות בסניף

בהגיעכם לקבל שירות בסניף תוכלו למצוא את השירותים האלה לאנשים עם מוגבלויות:

מערכות שמע לאנשים עם מוגבלות בשמיעה

בסניפים קיימים לולאת השראה ומערכת FM בדלפקי קבלת הקהל, בוועדות הרפואיות, במחלקות השיקום ובמחלקות הייעוץ לקשיש.

מערכת הכוונה קולית לאנשים עם מוגבלות בראייה

ברוב הסניפים קיימת מערכת step here בכניסה לסניף

פטור מעמידה בתור

מערכת התור מותאמת למתן פטור מתור למי שנושאים תעודת "פטור מתור"

 דלפק נגיש

אנשים המתקשים בעמידה יכולים לקבל שירות בישיבה בכל הסניפים

לווי אדם עם לקות ראיה בתחנות השירות

אנשים עם לקות ראייה מקבלים ליווי מהכניסה לסניף עד להגעה לעמדת השירות

תרגום לשפת הסימנים בוועדה רפואית

אנשים הזקוקים לתרגום לשפת הסימנים בוועדה הרפואית, יגיעו לוועדה עם מתרגם שהם בחרו.
בסיום עבודת הוועדה, עליכם להגיש לביטוח הלאומי אישור על שעות התרגום של המתרגם בוועדה, והביטוח הלאומי יעביר לו את התשלום.
חשוב להבהיר: שעות התרגום בוועדה הרפואית משולמות לאדם עם מוגבלות בשמיעה על ידי הביטוח הלאומי נוסף על השעות לתרגום, המגיעות לו ממשרד הרווחה.

נאמן/ת נגישות בסניף

בכל סניף קיים "נאמן/ת נגישות", האחראי לנושאי הנגישות בסניף.

למידע מפורט על אמצעי הנגישות הקיימים בסניף שלכם, ולפנייה לנאמן/ת הנגישות בסניף -
היכנסו לאתר סניפים. בכרטיס הביקור של הסניף שלכם, היכנסו ל"פרטי הנגישות".

סיוע במילוי טפסים

אנשים שזקוקים לסיוע במילוי טפסים, יכולים להגיע לסניף בשעות בהן מתקיימת קבלת הקהל.

נגישות השירות הטלפוני

אנשים עם ירידה בשמיעה, המתקשים לשוחח בטלפון, יכולים לפנות אלינו ב"טופס בירורים לאנשים עם חירשות וכבדי שמיעה ".
לשם כך נדרש קוד סודי למוקד הטלפוני. להזמנת קוד סודי.
המענה בתוך 24 שעות.

נגישות אתר האינטרנט

  • רבים מדפי המידע באתר נגישים ברמה "2" על-פי הנחיות ארגון W3C העולמי.
  • תבניות דפי האתר נבדקו עם תוכנות jaws 8, zoom text, read-it.
  • לאובייקטים הגרפיים יש חלופה טקסטואלית (alt).
  • אתרי התוכן הכללי והתשלומים מותאמים לצפייה בסוגי דפדפנים שונים ובגרסת אקספלורר 10 ומעלה.
  • שליטה על גודל האותיות בתצוגה במסך.
  • שימוש בשפה פשוטה וברורה עד כמה שניתן.
  • מבנה קבוע לכל הדפים באתר.
  • טפסים בפורמט PDF קריאים בתוכנת jaws

 

פניות בנושא נגישות בביטוח הלאומי

שאלות או הצעות בנושא הנגישות בביטוח הלאומי תוכלו להפנות באמצעות הדואר האלקטרוני לכתובת: btlmashovim@nioi.gov.il

 
Please Wait