הנחיות למעסיקים


​מעסיקים יקרים, כאן תמצאו מידע על הפעולות שעליכם לבצע בזמן פיטורי עובדים / הוצאה לחל"ת, עדכונים בנוגע לתשלום דמי ביטוח, מידע על פיצוי כספי שמגיע לכם בעקבות ימי בידוד ששולמו לעובדים ועוד.

לחץ לפרטים נוספים​

דמי בידוד - תשלום למעסיקים עבור ימי בידוד ששולמו לעובדים

כדי להקל על המעסיקים ולסייע להם כלכלית בתקופת משבר הקורונה, ביטוח לאומי יפצה מעסיקים ששילמו שכר ימי מחלה לעובדים שלהם ששהו בבידוד, וישלם להם עבור ימי הבידוד של העובדים, במהלך התקופה מ- 1.10.20 עד 7.7.21.

למידע מורחב על התשלום למעסיקים לחצו כאן

חזרת עובדים לעבודה

  • עדכון על חזרת עובדים: אתם מתבקשים לדווח לנו על תאריך חזרת העובדים לעבודה באמצעות מערכת השכר.
  • אם ביקשתם מעובד שלכם לחזור לעבודה לאחר חל"ת - העובד חייב לחזור לעבודה, כאשר העבודה היא באותם תנאים כמו לפני החל"ת.
  • עובד שמסרב לחזור לעבודה - לא יהיה זכאי לתשלום דמי אבטלה בתקופת הסירוב.
  • עובד שחזר לעבודה עשוי להיות זכאי למענק חזרה לעבודה - למידע מורחב לחצו כאן

פטור מתשלום דמי ביטוח עבור עובדים בחל"ת 


בעקבות תיקון בחוק, מעסיקים יהיו פטורים מתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות עבור עובדים שהיו בחל"ת בתקופת משבר הקורונה, בין החודשים אפריל 2020 עד אפריל 2021.
שימו לבהפטור הוא מתשלום דמי ביטוח ולא מדיווח, ולכן עליכם לדווח לנו על העובדים שהיו בחל"ת באופן הבא: 
  • הדיווח עבור עובדים שהיו בחל"ת בשנת 2020 יעשה באמצעות טופס 126 סופי - דיווח מס' 3, משרה 22 (עובד בחל"ת)
  • הדיווח עבור עובדים שהיו בחל"ת בשנת 2021 יעשה באמצעות טופס 126- דיווח מס' 1, משרה 22 (עובד בחל"ת).
מידע מפורט בנוגע לאופן הדיווח, וכן הנחיות לגבי החזרים למעסיקים ששילמו דמי ביטוח עבור עובדים בחל"ת, יפורסמו באתר בימים הקרובים.

פיטורי עובדים או הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום (חל"ת)

אם נאלצתם לפטר עובדים או להוציא עובדים לחל"ת ראשון או חל"ת חוזר - אתם צריכים לבצע 2 פעולות:
1. לדווח לנו על העובדים שעבודתם הופסקה.
תקופת החל"ת המזכה בדמי אבטלה היא:
30 יום למי שיצא לחל"ת עד 31.7.2020, ו- 14 יום למי שיצא לחל"ת מ-1.8.2020 עד 30.6.2021.
עובד שיצא לחל"ת יהיה זכאי לדמי אבטלה גם אם הוא לא ניצל את כל ימי החופש שלו. 

2. ליידע את העובדים שיוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה.

שידור טופס 100 - עזרו לנו לשלם לעובדים שלכם דמי אבטלה כמה שיותר מהר!

כדי שנוכל לשלם לעובדים דמי אבטלה אתם צריכים לשדר אלינו ממערכת השכר טופס 100 של העובדים (ריכוז תלושי השכר כולל הפרשי שכר ושכר נוסף).

שידור הטופס חוסך זמן רב בטיפול בתביעה!

גם אם מילאת לעובד שלך טופס 1514  - "אישור מעסיק על תקופת העסקה ושכר", אנו מבקשים ממך לשדר אלינו טופס 100 בכל זאת. שידור טופס 100 מייתר את טופס 1514 הידני.

לפרטים נוספים יש לפנות ללשכת השירות/בית התוכנה (למעסיקים העובדים עם חילן, מל"ם, אוטומציה, יוניק, הרגל, חשבים, מירב, וכן למעסיקים גדולים של מיכפל - הוכן שירות מיוחד ב- B2B, ויש להתעדכן מול לשכת השירות).

שימו לב, יש לשדר אלינו טופס 100 ובו דיווח עבור 18 חודשי עבודה אחרונים לפחות.


הארכת תקופת חופשה ללא תשלום (חל"ת) 

אם הארכתם לעובד את תקופת החל"ת- אין צורך שאתם אן העובד ידווחו לנו על כך. הארכנו את תקופת החל"ת באופן אוטומטי.

העובדים ימשיכו לקבל דמי אבטלה עד 30.6.21, כל עוד לא יחזרו לעבודה.