כיצד פועל השירות


השירות מנוהל בסניפים על ידי צוות מקצועי של עובדים סוציאליים, שמכשיר מתנדבים לסייע לאזרחים הוותיקים.

הצוות המקצועי

הצוות המקצועי מגייס מתנדבים לשירות, ומכשיר אותם באמצעות קורסים ארציים המתקיימים באוניברסיטאות השונות.
כמו כן הצוות המקצועי מדריך את המתנדבים בקבוצות הדרכה בסניפים, מקיים מעקב ישיר אחר עבודתם ומלווה אותם בעבודתם.

המתנדבים

המתנדבים הם גמלאים בני 55 ומעלה, המסוגלים ומוכנים לתרום מזמנם באופן קבוע למען אזרחים ותיקים אחרים בקהילה. המתנדבים חתומים באופן אישי על שמירת סודיות.

קורסי הכשרה למתנדבים חדשים

בכל שנה, החל מחודש אוקטובר או נובמבר (כחודש לאחר סיום תקופת החגים), מתחילים בהדרגה 7 קורסים להכשרת המתנדבים החדשים. מטרת הקורסים להכשיר את המתנדבים החדשים, שגויסו בשנה האחרונה, לעבודה עם אזרחים ותיקים ולהיכרות עם תחומי ידע הקשורים לעבודתם בשירות. למידע על קורסי הכשרה למתנדבים חדשים.

השירות

השירות מיועד לכלל אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בארץ, ופועל באופן בסיסי בשני אופנים:

פנייה ישירה

פנייה ישירה של האזרח הוותיק או בני משפחתו לשירות, או פנייה עקיפה באמצעות עובדים סוציאליים,
לצורך קבלת מידע, עזרה, תמיכה והכוונה בתחומים הקשורים לביטוח הלאומי או לשירותים השונים שבקהילה.

פנייה יזומה

שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו יוזם פנייה אל האזרחים הוותיקים (על פי נתונים הנמצאים בביטוח הלאומי בעניין גיל מתקדם, מצב משפחתי ומצב תפקודי), לצורך איתור מצבי סיכון והזנחה בקרב אזרחים ותיקים והגשת סיוע ותמיכה בהתאם למצבם.