דו"ח נציב תלונות הציבור: רק 7.4% מהתלונות מוצדקות


תאריך פרסום: 03.07.2025

פורסם הדוח השנתי ה- 51 של נציב תלונות הציבור לשנת 2024 

 36 תלונות מתוך 1,321 תלונות שטופלו ע"י נציבות תלונות הציבור בשנת 2024 על הביטוח הלאומי, נמצאו מוצדקות.

מדובר ב- 7.4% מתוך 486 תלונות על הביטוח הלאומי, שבוררו עד תום, שיעור נמוך משמעותית לעומת ממוצע של 37% בכלל הגופים הנילונים.

נדגיש, כי שיעור התלונות המוצדקות על הביטוח הלאומי, בכל אחת מעשר השנים האחרונות, היה נמוך מהשיעור הכללי של התלונות המוצדקות והוא אף נמצא במגמת ירידה. לעומת זאת, הנציב מציין כי שיעור התלונות המוצדקות בשנת 2024 בכלל הגופים הנו השיעור הגדול ביותר זה יותר מעשרים שנה.

הנציב מציין כי בשנת 2024 הייתה ירידה של 20.7% במספר התלונות על הביטוח הלאומי, לעומת שנת 2023.

נתונים אלו – שיעור תלונות מוצדקות נמוך ביותר וירידה בכמות התלונות, מעידים על איכות השירות שניתן על ידי הביטוח הלאומי, זאת על אף ששנת 2024 הייתה שנת מלחמה בה הביטוח הלאומי היה גורם מרכזי במתן מענים לצרכים שעלו במלחמה בנושאים שונים: נפגעי פעולות איבה (ובכללם המשפחות השכולות, החטופים והנעדרים ומשפחותיהם), תגמולי מילואים, דמי אבטלה, שיקום ומענקים שונים (אכלוס, שיבה, עידוד ותמרוץ).

תמונה1.png


תגובת הביטוח הלאומי לדו״ח נציבות תלונות הציבור:

הדו״ח מראה באופן עקבי, שנה אחרי שנה שמספר התלונות המוצדקות(!) כלפי הביטוח הלאומי בירידה מתמדת ונמצא בתחתית הטבלה. זוהי תוצאה ישירה של מדיניות הביטוח הלאומי הרואה בכל אדם עולם ומלואו ועל כן אנו הופכים כל אבן כדי לסייע. 

הביטוח הלאומי מטפל בכ- 10 מיליון תושבי ישראל ופועל על פי החוק שמתנגש לא פעם עם הכאב הפרטי - ואנו רגישים ומודיעים לכך. בשנים האחרונות, מעבר לעבודה השוטפת, כמעט כל האדוות הכלכליות של המלחמה מובאות לפתחנו וזאת ללא כל שינוי מהותי בכוח אדם בארגון, ועדיין, הפניות כולן מטופלות במקצועיות. 

הנתונים הללו רק מעידים על השינוי המהותי בעבודת הביטוח הלאומי בדגש על העשור האחרון, ואנו שמחים שהנתונים ברורים ועקביים בצורה כל כך חד משמעית.